2:a december

Det kommer att bli jul även i år, även om vi skulle spjärna emot. Det blir jul men naturligtvis ingen vanlig jul. Ändå är det så att det kan vara bra att göra lite av det vanliga. Det nog också en god idé att göra även nya saker. Skapa någon ny tradition av den anledningen att det inte går att göra allt på det sätt som när vi var fyra personer här hemma.

Idag ringde en polis och berättade att han skulle ansvara för sådant som har med identifiering av försvunna personer att göra. Han ville göra ett besök hemma hos oss. Hur det än är så känns det positivt att det händer någonting och att inte allt bara glöms bort.


Pepparkakor som vanligt, nästan. Vi använde aldrig måttet som föreställer en bil, hittade aldrig just det måttet.

Kommentarer
Postat av: Christina

Hej, jag halkade in på den här bloggen av en slump, eller var det meningen? Allt kom tillbaka, det gjorde så ont, så ont fast det har gått lång tid sedan det hände. Jag känner igen allt du skriver, allt detta idiotiska byrokratiska tjafs, försvunnen inte död, kommer han nånsin att hittas, kan vi acceptera havet som en gravplats osv. osv. Ingen kan förstå skillnaden mellan ett "vanligt" dödsfall och det här. Man känner sig ensam och man kommer inte vidare eftersom det inte blir ett vanligt sorgarbete, ingen begravning mm. Jag känner varmt med er och hoppas ni kan få en God Jul på något sätt. Ni får gärna maila mig om ni känner för det. Kramar Christina

2008-12-04 @ 13:56:43
Postat av: Stefan

Såg att du var medlem på Blog.lovin och jag tänkte att vi kanske kunde hjälpa varandra genom att prenumerera på varandras bloggar. Jag har lagt till till dig nu och skulle uppskatta om du ville göra samma sak.



omdigitalkameror.se

Stefan

2008-12-22 @ 04:16:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0