Tryggt att det finns så många ögon

"Man har större chans att hitta om man letar", sa Reino till oss innan han gav sig av mot Rovaniemi där en ny sökning skulle börja. En man hade drunknat där i närheten av en bro för ett halvår sedan.

Vi som har pratat mycket med Reino förstod också hur han menade. Han tyckte inte att vi skulle tillbringa all vår tid på Kågefjärdens vatten, vilket vi inte heller gör. Han menade att vi kan göra en plan för sökande i framtiden och han är beredd att komma tillbaka med jämna mellanrum. Kanske en gång till vintern, en gång nästa sommar osv. Vi kommer att fortsätta leta, men vi kan inte leta hela tiden. Varken vi eller Reino är människor som ger upp.

Du kan stötta föreningen Etsinatäveneen genom att bli medlem. Klicka här för att läsa mer.

Just nu känner vi tacksamhet över att alla som vistas kring Kågefjärden visar ett så stort engagemang och stöttar oss på så många sätt. Det är tryggt att det finns så många ögon.


Min finaste födelsedagspresent, en tavla som Martina målat.

Kommentarer
Postat av: kia rönnström

Hej!

Vilken otroligt vacker tavla!

Jag tänker på er varje dag och hoppas att Marcus snart är hittad. Jag pratade med Joakims faster förra veckan som förlorade sin dotter i estonia. Hon sa till mig " för mig är inte Anita död, för mig är hon bara försvunnen, så länge som jag inte har hittat henne." Så jag kan förstå att ni fortfanrande letar och gör ett otroligt jobb med ett fantastiskt engagemang. Marcus måste vara stolt över att ha en sån fin familj.

KRAM

Kia

2008-07-29 @ 18:45:50
Postat av: Ingela

2008-08-02 @ 17:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0