18-års presenten

Det gäller att hitta och ta vara på de stunder som lockar fram ett leende, eller till och med ett skratt. Sorg och glädje ligger så nära varandra. En liten stunds tankeflykt från den faktiska verkligheten kan ge den kraft som behövs för att orka möta de svåra stunderna. Den här lilla historien kan få oss att le.

När Marcus fyllde 18 år, den 11 januari, hade hans kompisgäng skramlat ihop pengar och köpt en hamster, bur och andra praktiska tillbehör. Marcus döpte hamstern till Silver Fang (huggtand) och grabbarna försäkrade att det var en liten pojkhamster. Namnet passade bra tyckte vi och hamstern var dessutom bra på att bitas.

Efter Marcus olycka tyckte vi synd om den ensamma lilla hamstern. Han behövde en kompis där i buren så det inhandlades en annan liten pojkhamster.

För ett par veckor sedan kom det ynkliga och späda pip från buren. Silver Fang visade sig vara en mamma till fyra små hamsterungar.

Så nu ni grabbar, se upp när ni har födelsedag...


Silver Fangs fyra ungar som snart är på väg att flytta. Joel blir först ut som husse.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Jag tänker på er, och speciellt idag! Jag vet inte riktigt hur jag ska formulera mig...men jag hoppas att dagen kan ge er "en början på ett avslut" och "en start på något annat".

Sååå gulligt med unge herr Silver Fang, som har fått småttingar hihi! Det kan säkert glädja Marcus kompisar, att "få tillbaka för gammal ost" mitt i sorgen, eller...hahaha!

Hur blev utflykten till Guckuskons hemtrakter? Såg ni några?

Varma kramar från Irene Jakobsson

Ps Min lilla älskade Antonia föddes 900507 och drunknade 950802.

2008-07-02 @ 09:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0