Räddning

Vi trodde att en helikopter med värmekamera letade efter Marcus den första natten efter olyckan. Det kom visserligen en helikopter efter ett antal timmar, men utan värmekamera. Det var en mörk januarinatt.

Det finns ingen räddningshelikopter i Västerbotten. Har vi råd att vara utan snabb hjälp?

En räddningshelikopter med värmekamera hade inte kunnat rädda Marcus liv, men kunde kanske ha hittat honom om den snabbt hade varit på plats. Det kunde ha betytt mycket för oss.


En olycka kan hända igen. Hur behöver vi vara förberedda?


Kommentarer
Postat av: Emilias mamma

Jag kan bara jämföra med det som hände vår dotter...hon fick ligga två timmar ute i kylan det skickades ingen ambulanshelikopter för att flygtimmarna var slut.Så det tog 4 timmar innan hon kom till sjukhus.En människas liv är inte värt mycket i medmänsklighet idag.

2008-06-29 @ 00:27:06
Postat av: Annica

Min syster försvann klockan 20.00 på kvällen. Även om sökandet började 22.00 så kom ingen helikopter förrän dagen därpå under morgonen--Utan värmekamera. Detta var i år 2015 en snöig Januari kväll/natt/dag. Det var -14 grader ute. Det söktes med skotrar och bandvagnar under natten.
Klockan 12.00 alltså 16 timmar efter försvinnandet så kom ett flygplan med värmekamera.
Min systers ögon var så lysande och hon var den mest levnadsglada människa jag nånsin mött.
Hon blev 22 år. Här är hennes sida:
www.vårsolstrålecaroline.se

2015-04-10 @ 19:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0