Det gör skillnad

Det gör skillnad i livet att ni finns. Att vi kan läsa så fina kommentarer, t ex dikten vi fick i förra inlägget. Vilken omtanke! Skulle verkligen önska att vi kunde svara alla som hör av sig personligen men det måste bli så här istället. Tack för er uthållighet som hjälper oss framåt, steg för steg.

Vi fick en fråga härom dagen: Vill ni att man ska läsa upp Marcus namn i kyrkan under Allhelgonahelgen? Under den helgen läser man upp namnen på alla som har dött i församlingen under året. Marcus namn fanns inte med på listan eftersom vi fick avslag från Skatteverket på vår ansökan om dödsförklaring.

Det gör skillnad att det finns en präst och människa som Mats. Han tänker efter hur det egentligen är och kliver en bit ifrån byråkratiska regler. Det är klart att vi vill att de ska läsa upp Marcus namn tillsammans med de andra som lämnade livet på jorden.


En ros till er alla som gör livet varmt och gott!

Kommentarer
Postat av: Jessica

sv till En ros till er alla som gör livet varmt och gott! - Vi värmer så gärna! :)

2008-10-10 @ 01:31:21
URL: http://mammajessica.blogspot.com/
Postat av: Linda Söderberg

Oj vad jag känner med er.

En tanke som kommer upp VARJE gång jag läser er blogg är:

Hur orkar ni?

Hur orkar NI vara så starka och så öppna och hur orkar NI ens tänka tanken att tacka oss som finner styrka och mod i er?



Det är absolut helt beundransvärt från min sida.

Ni för mig på en resa genom ett sörjande familj.

Återigen vill jag skriva att ni får mig att uppskatta livet och inse vad som är bagateller och inte.

Om det fanns ett pris för mod skulle jag ge det till er.

I mina tankar har ni redan fått det.

Jag tänker på er och Marcus varje dag trots att han känns genom småsykon.



Tack för att ni orkar.

Linda

2008-10-10 @ 08:59:39
Postat av: Anna-Lena Furberg

Man kan inte annat än bli rörd när man läser den fina dikten i förra inlägget. Jag tittar dagligen in i er blogg och för mig är det fortfarande svårt att förstå att inte Marcus inte längre finns precis som för er och alla släktingar och vänner, man tror att det är en ond dröm och vaknar man blir allting bra igen. Men genom bloggen som jag tycker tänkvärt visar era positiva tankar, samtidigt som den uppdaterat hur ert sökande gått gör att vi gemensamt kan sörja och gå vidare. Ingen som följt Marcus under hans liv kommer att glömma honom, alla minns vi någon liten episod. Kram Anna-lena

2008-10-10 @ 10:07:37
Postat av: Anonym

http://www.youtube.com/watch?v=mt8jifKlbTc

Den låten är den bästa som finns. Första gången jag lyssnade på den var dagen då Marcus försvann. Idag har jag mycket svårt för att lyssna på den, den påminner så mycket om den kalla dagen i januari. Men det är en underbar låt och den passar verkligen in i det som har hänt.

2008-10-12 @ 20:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0