Tankarna finns hos alla anhöriga

Idag finns våra tankar hos Carolin Stenvalls familj, anhöriga och vänner. De har fått ett besked om att kroppen är hittad. Ett fruktansvärt besked med ändå ett besked. Flera frågor som kan få svar.

Enligt tidningarna har mamman sagt att det värsta är att de inte ska få träffa henne igen. De orden är både kloka och sanna.

Vi måste också få ge vår uppskattning till polisen i Norrbotten för att de jobbade vidare, trots en del kritik, och sökte ihärdigt efter henne en lång tid efter försvinnandet. Det är också så betydelsefullt vad alla civila kan bidra med, som t ex paret som varit på fisketur.

Men när mediabruset har lagts sig finns saknaden fortfarande kvar i alla anhörigas hjärtan.


Kommentarer
Postat av: Helen

Vilka fantastiskt stora människor ni är! Mitt i er egen stora sorg har ni ändå plats för andra drabbade familjer. Jag känner hela tiden att jag vill skicka kraft och mod till er, men när jag läser det som står här, förstår jag att ni är så mycket starkare än mig och så många andra. Läste en dikt som är så vacker...



Var inte rädd för mörkret

ty ljuset vilar där.

Vi ser ju inga stjärnor

där intet mörker är.



I ljusa irisringen

du bär en mörk pupill,

ty mörkt är allt som ljuset

med bävan längtar till.



Var inte rädd för mörkret,

ty ljuset vilar där,

var inte rädd för mörkret,

som ljusets hjärta bär.



Erik Blomberg

2008-10-24 @ 07:26:23
Postat av: Anonym

Det verkar vara ganska stor skillnad mellan poliserna i Norrbotten och hos er. Visst ligger Skellefteå i Västerbotten?

2008-10-24 @ 11:34:30
Postat av: Ing-Marie

Återigen min ständiga beundran över Er. Ni är så fantastiska människor som har varit med om något ofattbart ledsamt som inte jag kan förstå. Men mitt i detta så går Era tankar till Carolins familj i Bergsviken, det är omtanke. Efter allt jag läst på denna blogg så förstår jag att Marcus måste lämna en oerhörd eftervärme efter sig till Er. Tomas Sjödin har skrivit en bok just om eftervärmen som en människa lämnar efter sig. Tänker ofta på Er! Ing-Marie

2008-10-24 @ 16:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0