Köp en nyckelring och stöd Etsintävene

Du kan vara med och stödja stiftelsen Etsintävene genom att köpa en nyckelring för 50 kronor. Skriv under kommentarer, skicka ett mail [email protected] eller ring oss om ni bor här i närheten för att beställa nyckelringen. Du kan antingen sätta in 50 kr på PlusGiro 151 09 31-7 eller skicka 50-lappen i ett kuvert. (Maila till oss om du inte har vår adress). Kom ihåg att skriva vem som betalat in på PlusGirot och skicka också din egen adress till oss. Många bäckar små kan göra en större summa totalt. Dessutom får du en fin nyckelring med en bra lampa.

Man kan säga att Etsintävene tar vid i sökandet efter drunkande människor när andra har gett upp. För de anhöriga är detta mycket viktigt. Som vi tidigare också har berättat har Reino i Etsintävene under åren hittat 108 drunkande människor (i dagsläget) och dessa har alla varit försvunna en längre tid. Arbetet är idéellt och stiftelsens inkomster består av frivilliga gåvor.

Under den gångna helgen har vi följt sökandet efter en 14-årig pojke i Värmland. Pojken hittades efter ett och ett halvt dygn av kustbevakningens dykare. Vi känner starkt med hans anhöriga och vänner. Förlusten är fruktansvärd. Det var en viss lättnad att läsa att de hittade honom så att dessa anhöriga inte behövde uppleva ovisshet ovanpå sorgen.


Nyckelringarna finns i tre olika färger, alla med inbyggd lampa.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hejsan! Jag beklagar verkligen sorgen och minns fortfarande dagen då jag fick veta. Tårarna kom även fast jag inte kände Marcus. Jag skulle jättegärna vilja köpa en nyckelring för att visa mitt stöd! Tusen kramar på er!!!!

2009-07-06 @ 16:11:03
URL: http://frukostfrallan.blogg.se/
Postat av: Wivianne

Då man läser om er finske vän som med båt och hundar hjälper er med sökandet - blir man mållös.

Tänk att det finns sådana människor!

Satt häromkvällen och slötittade på TV4 - och Michael Jacksons begravning - så långt från ens egen verklighet. Ändå kom tårarna!

Då lilla Paris tog mikrofonen och inför mångmiljonpublik berättade om sin fantastiska pappa - då slog det mig att en pappa är en pappa oavsett om han ligger i en guldkista eller i en enklare variant.

Vår Matilda har under sommaren besöka många kyrkor - hon blir osm en hård boll som hatiskt blänger på prästen som talar om hur "GOD" Gud är....Man undrar hur Matildas barnatro kommer att utvecklas. Hon VET vem som bär skulden till att hon inte har en pappa längre. Vet vi?

Ha det gott - vi tar flickorna på semester nu i en vecka.

2009-07-09 @ 10:40:37
Postat av: Tojjan

Från mig till er, en tanke och en kommentar med fylld med hopp. Trots frånfälle från sajber, har jag tänkt massor på er.



Kramar!!

Viktoria

2009-07-09 @ 15:44:20
URL: http://tojjan.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Tack för era kommentarer!



Nu är nyckelringen postad Malin. En dag försenad men till slut...



Hoppas ni får en härlig semester Wivianne! Vi behöver alla samla ny kraft.

Jag såg aldrig Jacksons begravning men håller helt med i dina reflektioner. Undrar bara hur det känns att ta ett så offentligt farväl. Hinner man med själv?



Så kul att höra ifrån dig igen Tojjan! Men nog är det så att pauser från sajberrymden kan vara bra att ta ibland. Det finns ju så mycket annat att göra :)



Ha det gott allihopa!

//Ingrid

2009-07-10 @ 17:51:23
Postat av: Anonym

Tack för nyckelringen! Ja, jag vilar upp mig så gott jag kan mellan bröllopsplanering (ska vara värdinna) träning inför Lidingöloppet och att vara småbarnsförälder ;-)



Ha en bra och skön sommar så ses vi i krokarna till hösten!



Kram A-M

2009-07-13 @ 22:15:06
Postat av: Anna Forsberg

Hej familjen Degerman!:)

Jag vilja visa mitt stöd och lägga en slant på något som verkligen betyder någonting!Så jag vill mer än gärna köpa en nyckelring! Hälsa Martina att hon är en underbar vän som betyder otroligt mycket för mig! Jag tänker på er! kramar

2009-07-23 @ 21:07:25
Postat av: Ingrid

Hej Anna!

Vi ska absolut se till att du får köpa en nyckelring.

Du är ett stort stöd för Martina och därmed också för oss. Tack!!

Kram Ingrid & Leif

2009-07-24 @ 12:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0