29 mars

Sommartid enligt almanackan och framför allt märks det nu framåt kvällen att det är ljusare än vanligt. Det känns som en liten genväg mot ljuset att få ställa om klockan.

Vi har också fått ett besked som är positivt, även om det i sig inte förändrar situationen. I fredags beslutade nämnden, som är kopplad till Skatteverket i Solna, att ansökan om Marcus dödförklaring ska behandlas den här gången.
Först kommer det en kungörelse om detta i våra lokala tidningar där man ställer frågan om någon har en annan åsikt än att han är död. Efter sex månader samlas nämnden igen och tar beslutet om det blir en dödförklaring eller inte.

Nu är denna formalitet åtminstone en bit på väg.


27 mars 2009

Kommentarer
Postat av: Läsare

Hej, Hoppas att nämnden lyssnar på er och dödsförklarar Marcus, den smärta och sorg ni genomgått kan jag inte tänka mig in i, men fy så hemskt att få post så lång tid efter hans försvinnande. Ni är så tappra och duktiga på att berätta om ert fina liv som ni hann ha tillsammans. Tänker på er varje gång jag passerar Kåge Hamn, igår när jag var på skridskobanan så fanns denne grabb och ni i mina tankar. Carpe Diem.

2009-03-29 @ 22:55:02
Postat av: Tojjan

Vilka ord använder jag i detta sammanhanget? Bra? Grattis? Vad skönt för er? Så platt det blir när sammanhanget med ett positivt besked är kopplat till något så tungt...



Jag antar att jag får tillåta mig att känna mig "malplacerad" i ordvalen, att det inte alltid är så enkelt att kommentera det ni skriver. Jag hoppas det är okej för er med. Att orden känns platta och opassande...



Kramen.

Viktoria

2009-03-30 @ 18:46:15
URL: http://tojjan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0