De där små stunderna i vardagen

De där små stunderna, som man ofta tycker är ganska obetydliga, är nog de allra bästa. Ögonblick i vardagen när det inte är så stora förväntningar på vad som ska hända och när man, utan att man märker det, känner sig både nöjd och avslappnad.

Det brukar sägas att när man är som lyckligast märker man det knappt. Förrän efteråt.

I vardagens stunder blir det så tydligt att en saknas i familjen. När det dukas till middag, tvätthögarna ska sorteras eller när familjen sätter sig i bilen och en plats är tom.

I en undersökning bland 19.000 ungdomar mellan 15 och 19 år i hela landet visade det sig att de flesta såg fram mot en helt vanlig tillvaro med hus, familj och jobb. Frihet är också viktigt enligt ungdomarna och innebär inte någon motsats till familjeliv i deras öron.
Att ha hög social status kom långt ner på listan. Kanske har många sett nog av den strävan hos den tidigare generationen. Det lutar åt att vardagen lockar mer i framtiden. Det är härligt med kloka ungdomar.


En bit vardagsliv för ett par år sedan. Frukost och lite syskonbus.

Kommentarer
Postat av: linnea

är det inte min skalle bakom Marcus i Olas lilla garderob jag skådar :)



kommer ihåg bilresan ner dit. Jag, Marcus och Martina lekte "gula bilen-leken". Men efter ett tag fick ni nog och leken förbjöds i bilen. Trots det satt Marcus och småslogs när en gul bil passerade. Kommer ni ihåg? :)

2009-03-04 @ 21:36:12
URL: http://lrosen.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Visst är det du Linnéa! Och ja, jag kommer ihåg den där leken. Ni tog nästan knäcken på oss men jag har för mig att vi stod ut i några timmar ialla fall ;-)



För er som inte känner till "gula bilen-leken" så handlar det om att säga "gul bil" så fort det dyker upp en längs vägen. Den som hinner först få boxa övriga. Suck...



Men vi hade en mysig resa trots "baksätesleken"

Kram till dig!

2009-03-04 @ 22:26:02
Postat av: Tojjan

Energin i blicken på Marcus är fantastisk. Och det lilla smilet som han bjuder på lockar fram skrattet hos mig. Tack.



//mvh Viktoria

2009-03-05 @ 11:44:47
URL: http://tojjan.blogspot.com
Postat av: kia

Jag är så imponerad över hur många fina bilder ni har tagit i vardagliga stunder som väcker minnen och säkert ett och annat skratt. En bild kan vara så värdefull, jag måste bli bättre på att komma ihåg kameran.

Vilken spjuver Marcus verkar ha varit!!!

Kram

Kia

2009-03-05 @ 19:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0