Skoterolyckor

År 2008 räknades som det svarta året när det gäller skoterolyckor, arton döda. Troligtvis så räknas inte Marcus in i den statistiken eftersom han inte är dödförklarad. Då kan det vara nitton personer, kanske ännu fler.

Det får inte bli så igen men ändå har det här året börjat väldigt illa. Under de dryga två månader som passerat av 2009 har sex personer mist livet i samband med skoterfärder.

Det gjorde väldigt ont att läsa om den 14-årige pojke som ramlade av en skoter, blev påkörd av den efterföljande skotern och dog. Det hände under helgen som gick och den sorg som drabbat hans familj och vänner är fruktansvärd.

Nu väntar vårvintern med många tillfällen till uteliv i olika former. Hoppas isdubbarna sitter på alla som beger sig ut på isarna och att ingen ger sig i väg ensam. Hoppas också att säkerhet och eftertanke får gå före vilda farter och testandet av de vådliga gränserna för alla som kör skoter.

Livet är skört.


Marcus skoter bärgad från havet februari 2008.

Kommentarer
Postat av: Tojjan

För första gången tvekar jag för att kommentera en text här. Inte för att texten är svår att ta till sig, tvärtom, som alltid välskrivet och informativt med en närvaro av Marcus.



Nej, det är inte texten. Det är bilden. Jag blir helt ställd. Och tyst i fingrarna som lägger sig ner över tangentbordet. Får samla mig för att klara att skriva. Bilden är mycket, mycket stark och konkret. Jag känner med er ikväll.



Kram.

2009-03-10 @ 22:46:05
URL: http://tojjan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0