All hallows eve, alla helgons afton

Allhelgonahelgen har fått en helt annan innebörd för oss nu. Förut var det en hösthelg med två röda dagar. Det är oerhört fint att få tända ljus för dem man saknar. Så mycket mer än en fladdrande ljuslåga.

Våra ljus brinner ute på kajen i Kåge hamn.

Om jag hade varit barn idag hade jag säkert klätt ut mig och gått ut och busat med några kompisar. Så kunde man absolut inte göra när jag var barn.

Den här helgens traditioner har genomgått en förändring under vår livstid. Alla förändringar, vad de än handlar om skapar rädsla. Nu fick vi vara med om den här. Förändringar i traditioner har pågått genom alla tider. Det kommer säkert att gå bra att kombinera ljus och bus eller godis. Vi kanske kan bestämma oss för att det går bra.


Några ljus som brinner i Kåge hamn nu i kväll. Vi tänder fler i morgon strax före kl 16.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Vi har nyss varit på kajen och tänt ett ljus för Marcus. Den första isen hade precis lagt sig som ett tunt skinn inne i båthamnen.

Vi tänker på er alla!

Kramar från Marie och HW

2009-10-30 @ 18:29:31
Postat av: Anonym

Jag har stor respekt för er. Min bror dog i vintras och jag har det lika svårt.

2009-10-30 @ 22:03:28
URL: http://sofijazdjelar.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Tack Marie och HW! Vi kollar att de fortfarande brinner idag.

Kramar från oss alla tre



Sofija!

Det är ofattbart att förlora sin bror. Allt gör så ont.

Hör gärna av dig!

Kram Ingrid

2009-10-31 @ 14:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0