Födelsedag

Det är tjugo år sedan Marcus föddes idag. Vi kan komma ihåg varje minut från den dagen som om den var nyss. Det var en av de dagarna som förändrade vårt liv. Nästa gång en sådan dag kom, var när lillasyster föddes.

Idag går vi inte en trappa ner med presenter och skramlande brickor för att sjunga födelsedagssånger och överlämna paket. Vi tänder istället ljus vid hans foto och åker ut till hamnen i kväll och tänder några lågor där. Marcus finns i tankarna varje minut.

Hur skulle hans tjugoårsdag sett ut om livet hade fortsatt att rulla på? Det är tveksamt om han skulle vara här hemma och vi hade kunnat gratulera som vanligt. Kanske hade han jobbat någonstans i världen eller så hade han varit ute och rest. Då skulle vi ringt honom och sjungit och grattat. Och oroat oss över att han inte skulle ha det bra. Kanske också fått höra att nu hade han inte tid att prata längre...


Tänd gärna ett födelsedagsljus för Marcus idag. Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Mamma Cine

En underbar bild på en underbar pojk!

Stora varma kramar skickar jag upp idag!

<3Cine

2010-01-11 @ 08:35:40
Postat av: Elin A

Tänker på er idag! Var inne och såg alla ljusen brinna och tände 2 st också. Tänder även ett ljus här hemma idag och tänker på Marcus. Grattis till dig var du än befinner dig just nu!

Många varma kramar Elin

2010-01-11 @ 18:11:13
Postat av: Ingela

Har inte så mycket mer att säga än att jag tänkt på er och på Marcus idag. Redan på morgonen när veckans schema skulle gås igenom var jag tvungen att berätta för mina arbetskamrater om Marcus fördelsedag. För det är trots allt hans dag och kommer så att förbli i mitt huvud och hjärta för alltid!!! Stor och värmande kraaaaaaaaaaaaam Ingal

2010-01-11 @ 18:36:29
Postat av: Emma F

Tänker på er!



2010-01-11 @ 21:52:20
Postat av: Ylva

Känner så väl igen smärtan i din fina text. Tänker extra mycket på er ikväll. Varm kram.

2010-01-11 @ 23:11:42
URL: http://minsgabbe.blogspot.com
Postat av: Siwan

Hej!Har tänkt på er hela dan genom Marcus födelsedag.Sa till maken när vi åt middag att idag är det Marcus födelsedag.Vi vet hur det känns med dessa dagar när man har förlorat en son.själv har vi dec.mån.som är jobbig med datum när pierre försvann 3:e o födelsedag 31 dec.

Spelar ingen roll hur lång tid det går så är det lika svårt varje gång.Jag säger till mig själv att (pierre fyllde 29år 31dec 09)



Varma kramar Siwan!

2010-01-11 @ 23:21:32
Postat av: Micke R

Sitter i Norrköping och tänker på er idag...

2010-01-11 @ 23:31:16
Postat av: Helen

Har tänkt på er hela dagen. Kramar!

2010-01-11 @ 23:41:27
Postat av: Ingrid

Tack för alla omtankar! Ni är så viktiga och ger så mycket livslust.



Kramar!

2010-01-13 @ 09:02:46
Postat av: Marina Börjesson

Tänker på er ! kommer altid att göra det ,eftersom jag har två datum jag aldrig glömmer ,11 januari och 20 januari.Kramar på er

2010-01-17 @ 11:03:16
URL: http://marinaborjesson.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Marina! Det är märkligt att två datum är så lika, en födelsedag och en dödsdag.

Kramar till dig!!

2010-01-17 @ 16:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0