Vad händer nu?

Det är nog fler än vi som tänker den tanken. Vad gör man nu? Ger man upp?

Vi har tänkt i många olika banor och vi har fått många olika råd. På den tiden när Estoniakatastrofen diskuterades som mest i massmedia fick alla anledning att fundera över hur man skulle ställa sig i en situation när en anhörig försvunnit i havets djup.
Jag tror aldrig att jag klarade av att tänka tanken fullt ut. Inte någon av mina nära och kära skulle väl kunna försvinna. Det går inte. Det är omöjligt.

Vi är egentligen inte så förvånade över att onsdagens sökinsats stannade vid en dag, vi var ganska förberedda eftersom det har hänt två gånger förut. Med anledning av tidigare erfarenheter hade vi redan förberett oss på fortsatt aktivitet.

Den finska stiftelse som varit här tidigare ska komma tillbaka. Tråkigt nog har deras utrustning gått sönder just nu och de kan komma först om ca 10 dagar.

Våra vänner i Skelleftedykarna har funderat på en del andra insatser inom kort. En hjälp som vi är otroligt tacksamma för och som vi snart kan berätta mer om.

Det finns ett inslag i TV4 även idag. Klicka på länken om du vill se det.


Sommarkväll på Bergskäret, längst ut i Kågefjärden. För oss är fjärden vår minnesplats.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag håller tummarna så hårt jag kan för att ni ska hitta Markus snart! Förstår förövrigt inte hur polisen kan vara så dåliga på att hjälpa till. Ni är starka! kram!

2008-07-04 @ 15:21:47
Postat av: Amanda

Hoppas att ni kommer att hitta eran kära Marcus! Men hoppas att Reino får göra det, Jag håller tummarna för det!(Föresten fina hamstrar :))

2008-07-05 @ 17:02:27
Postat av: Irene Jakobsson

Hej!

Jag känner mig besviken å era vägnar också! Det lät så positivt med hundar som markerat. Men tydligen var det ett ganska stort område även det. Nu står väl hoppet till Finska föreningen med Reino. Jag hoppas tillsammans med er!!!

Ha det så bra som det går!

Kram Irene

2008-07-06 @ 09:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0