Vädret försvårar för våra privata dykare och inslag i TV4 nyheterna

Det är ovanligt kallt och blåsigt här i Skellefteå med omnejd. Trots att vi befinner oss i sista delen av juni visar termometern 11 grader och ute på vattnet är det allt annat än lugnt och stilla.
Våra dykare från de privata dykklubbarna får vänta med de insatser de har planerat att göra. Ingen rår på vädrets makter. När det blåser och regnar försämras sikten i vattnet ytterligare.

Igår fick vi besök av de lokala TV4 nyheterna. (Inte vårt initiativ.) Vi pratade mycket om sorgen, saknaden och oron över att vi inte har hittat Marcus kropp. Vi såg inslaget i morse och kunde konstatera att det egentligen inte fanns några sakfel, men rubriken var kanske inte riktigt  vad vi hade tänkt. Oro och sorg är viktigare än kritik.
Du kan se inslaget om du klickar på den här länken.



Igår kväll var ett besök i skogen bättre än det blåsiga havet. Här växer den vackra orkidén Guckusko, mitt i den västerbottniska skogen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag har nu i flera veckors tid läst eran fantastiska blogg. Jag måste säga att ni är nog bland det modigaste människor jag har hört talas om. Vilket driv!! När jag ser vad polisen har att säga så ja, man kan inte bli annat än arg. Vad kan vara så mkt viktigare än en sån här sak att ta tag i? Det övergår mitt förstånd.

Kämpa på!! Med er som föräldrar tvivlar jag inte en sekund på att Marcus kommer återfinnas.



Stora kramar till Er!

2008-06-26 @ 10:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0