Att hålla ut

När ett problem har uppstått brukar man vanligtvis beta av en bit i taget och på så vis blir problemet mindre och mindre. Detta gäller inte för oss nu. Vi kan göra en mängd olika handlingar men det hjälper oss ändå inte att få Marcus tillbaka i livet. Problemet är detsamma.

Vi måste hålla ut och så småningom anpassa oss till den nya situationen i familjen. Det tar tid, mycket tid. Och det är viktigt att det får göra det. Genvägar kan vara förrädiska.

Den uthållighet som vi möter från alla människor runt omkring oss är enormt värmande. Ett telefonsamtal, en kram, ett förslag om att gå på bio, ett besök i bloggen, en kommentar mm. Listan kan bli lång. Det är det som gör att vi håller ut.

Människor som hamnar i en krissituation tar sällan egen kontakt med andra. Det initiativet ryms inte i en överfull hjärna. Om man möts av människor som tar kontakt och som håller ut, vilket vi har gjort, så får man de bästa tänkbara förutsättningarna att hitta tillbaka till meningsfullheten igen.

Tack för att ni finns!


Så småningom kommer vinden. Håll ut!

Kommentarer
Postat av: kia rönnström

Jag är inne på Marcus minnesblogg väldigt ofta. Jag tittar på alla underbara bilder och läser alla fina inlägg. Tänker på hur livet helt plötsligt kan förändras och hur viktigt det är att leva här och nu. Tänker på er varje dag!

Kia

2008-08-25 @ 14:20:40
Postat av: Erika

Hej på er!

Jag besöker er också väldigt ofta här på bloggen och varje gång går våra varmaste tankar till er. Ni finns i våra tankar. Kram från Erika & Hugo



2008-08-25 @ 22:16:01
Postat av: Tina

Cyklade till Kåge idag och bara satt på en brygga och tänkte på er och på Marcus. Grät en skvätt också. Ta vara på livet. Kram!

2008-08-25 @ 23:55:34
Postat av: Linda Söderberg m fam

Tack för att NI finns och orkar berätta för oss som tänker på er så ofta!



TACK för att ni lärt mig uppskatta livet varje dag.

TACK för att ni delar med er.

TACK för att ni påminner mig så ofta att lämna allt oviktigt och ta tillvara på alla dyrbara minuter med mina barn.

Lämna datorn NU och krama om de som väntar.

TACK!



Styrkekramar och styrketankar.

Varje dag.



Linda

2008-08-26 @ 09:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0