"Det här ska jag ta över"

"Det här ska jag ta över", brukade Marcus säga i sina yngsta år. Han menade att han skulle ta över vårt sommarställe den dagen vi var gamla och inte orkade ta hand om alla praktiska göromål där längre. Det känns som en självklarhet att barn ska ärva sina föräldrar. Föräldrar ska dö före sina barn.

Turordningen har blivit fel i vår familj. Det är fel på situationen. Vi ska dag för dag öva oss på att hantera en felaktig situation. Kommer det att gå? Vi har inget val eftersom vi vill fortsätta att leva.

Det är inte farligt att leva med sin sorg. Det är nog farligare att låtsas som om sorgen inte fanns.


Stugan en solig sommardag.

Kommentarer
Postat av: kia rönnström

Självklart så ska vi föräldrar dö före våra barn, så är det bara. Allting annat är så fel. Att bara nudda vid tanken gör så ont i hjärtat att jag knappt kan andas. Jag tror också att sorgen att missta sitt barn eller sitt syskon aldrig går över.Det kommer alltid att vara en som saknas. Men jag hoppas att sorgen med tiden nu och då blir lättare att bära. Ni verkar vara en underbar familj, och du Ingrid är en sån fantastisk människa som jag vet kommer att kunna hjälpa så många människor i framtiden med dina erfarenheter. Marcus kommer i er familj och era vänners tankar förevigt att leva vidare. Han verkar ha varit en sån fin kille med så många vänner, en sån kille glömmer man aldrig......någonsin.

Tänker på er.

Kram

Kia

2008-08-03 @ 21:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0