Lycka

Vi satt tillsammans med några grannar för ett par dagar sedan och pratade om lycka. En av våra stuggrannar forskar om lycka och siktar på att doktorera i ämnet om några år. Så oerhört spännande ämne! Nyfikenheten vaknar.

Det sägs att lycka till 50% är medfött, 25% beror på yttre faktorer (jobb, vänner, tillgångar mm) och de sista 25% kan du påverka själv genom ditt sätt att tänka. Du kan alltså födas som en mer eller mindre lycklig person men du kan påverka din egen lycka till stor del genom ditt sätt att tänka.

Marcus föddes nog med en stor portion lycka redan från början. Hans sätt att tänka fyllde säkert på i lyckobägaren. Hans leende var smittande och kunde även skänka lycka till andra.


I början av augusti 2007 under resan till Gotland. Ögonen glittrade av lycka under den resan och smittade troligen av sig av detta till många fler.

Kommentarer
Postat av: amanda j

Hade det inte varit för marcus och hans peppande ramsor och allt annat roligt som han gjorde, så hade vi nog inte orkat ta oss fram dom sista milen.. :)

tänker på er!

2008-08-13 @ 14:52:52
Postat av: Elin A

Åh vad fina bilder på er älskade Marcus! Han ser verkligen lycklig ut i ögonen. Tänker på er ofta och hoppas så att ni finner Marcus snart.

Många varma kramar Elin.

P.S Ni ser ut att bo så fint där uppe i norr!

2008-08-13 @ 19:48:23
Postat av: Konfirmander

Resan hade inte varit vad den var utan Marcus, han gjorde Gotland 07 oförglömlig!

Hans otroligt ärliga och positiva jag fick oss att kämpa oss fram i ur och skur, även när vi hade det som tyngst. Jag tror inte att det finns någon med lika stort hjärta och lika härlig personlighet som Marcus, världens bästa Marcus.

Jag ber för Marcus varje kväll och jag vet att han har det bra där han är, Gud är rättvis!

Vi alla tänker på er, sköt om er!

2008-08-13 @ 22:57:30
Postat av: Julia

Jag tillhör en av hans konfirmander och håller med så mycket om de "vi" har skrivit. Det var han som gjorde resan så otroligt bra. Han som gjorde den där lilla extra gnistan i sällskapet och lät alltid alla vara med. Han bjöd på sig själv, och spred den glädjen ingen annan hade kunnat sprida. Minnerna från gotland, tankarna tillbaka får mig att orka gå vidare. För jag vet att jag var en av de som kom honom lite närmare i gruppen, som fortsatte vara med honom efteråt och som offrade ett och annat för honom såsom han gjorde för oss. Saker bara han och jag vet om, vissa saker några fler. Tanken tillbaka till gotland är den tanken som får mig att fortsätta orka. Alla de galna stunder, alla skrattiga stunder han bjöd mig på. Och de fina kvällarna i solnedgången, vid lägerelden, jag får återblickar och det är dem som fortfarande lever kvar. Det är de som fortfarande gör honom levande, alla de underbara minnerna. han är och kommer alltid vara världens bästa marcus. vi saknar dig.



sköt om er, jag tänker på er!!

2008-08-25 @ 18:24:29
URL: http://juulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0