Samtalsgrupp i Skellefteå

Nu på lördag kommer det en annons i Norran om att det ska starta en samtalsgrupp i Skellefteå. Den är tänkt för föräldrar som förlorat tonårsbarn, eller äldre barn. Hoppas att alla som behöver den här gruppen ser annonsen. Hoppas de kan få reda på det på annat sätt om de inte läser tidningen. Om du känner någon som förlorat sitt barn: Berätta!

Om du vill veta mer, skriv till oss på [email protected]

Det är många som berättar om hur viktigt det är att prata om sin sorg, skriva om sin sorg eller om man vill uttrycka den på något annat sätt. En samtalsgrupp där alla har ett gemensamt problem kan vara ett bra sätt att bearbeta sorgen. Det blir nog inte lätt att gå dit första gången, kanske lättare den andra...


Kvällsljus över Gullviksfjärden i slutet av augusti.

Kommentarer
Postat av: Mamma Cine

Hej



Det är svårt att gå dit förata gången....Ännu svårare att skriva medlemsansökan (om det är en förening som ska starta)att skriva sin sons namn som död tog mej ett antal försök innan jag tog det steget.

När man väl är där så känns det bra, mycket bra. Att få prata om sitt barn, om sorgen och kampen att hitta en verklighet som ska fungera ger mej ohehört mycket. Det känns som jag "tankar"...allt man har inom sej måste ut och så får jag ett litet lugn som varar ett litet tag. Att få en bekräftelse att det är så här, jag är inte helt tokig iallafall.

Mina nya vänner finns alltid där och de vet....

Vår dotter har varit med några gånger(när det är fler syskon med) och när hon väl är där så tycker hon att det är bra, svårt att åka dit.

Smålandskramar till er <3<3 Cine/Erics mamma

2008-08-27 @ 13:07:52
URL: http://tillminneavericlind.dinstudio.se
Postat av: Ola

Hej,



Jag läser er blogg regelbundet och försöker förstå vad ni går igenom. Har själv 3 barn och kan inte tänka tanken på att förlora någon av dem. Om vår grabb köper skoter någon gång blir det tillsammans med en flytoverall. Kram och lycka till, mina tankar finns ofta hos er även om vi inte känner varandra.

2008-08-27 @ 20:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0