Tack till er alla!

Vi vill tacka alla er för att ni har stöttat oss så mycket under den här svåra tiden. Det är svårt att få orden att räcka till för det vi vill tacka för är så mycket mer än vad som ryms i detta korta ord. Tack.

Tillsammans med er blev minneskvällen den 14 mars ett vackert minne som vi alltid kommer att bära med oss. Vi fick så mycket styrka av att ni fanns med oss och kunde dela vår sorg.

Vi vill också tacka för de generösa bidrag som kommit in till Marcus minnesfond. Ni kommer att kunna följa arbetet med fonden här på vår blogg.

Vi hoppas också att ni kommer med kommentarer och förslag på hur vi kan arbeta med detta. Vi har valt att använda oss av en blogg just av den anledningen, att vi ska kunna föra en dialog. Vi vet ju hur mycket kraft det finns när vi samarbetar och använder oss av våra kontaktnät. 

Designen på den här bloggen har gjorts av Marcus vän Julia Lundqvist. Tack Julia, det här hade vi inte hunnit ordna med utan din hjälp!

Ni kan också maila idéer och synpunkter, om ni inte vill skriva i bloggen. Adressen är:
[email protected]








image16          
Islyktan som står där skotern hittades.

        
     image17                  
 Blommor från minneskvällen.







Här är ett brev från pappa Leif som han läste upp vid Kågefjärden den 14 mars 2008:


Hej Marcus !


Jag är så stolt att få vara din pappa.


Tänk att DU som bara fick leva i 18 år kunde lära oss så mycket gott. Du lärde oss om empati och medkänsla.


Vi har fått lära oss om allt gott som finns hos våra vänner och hos alla dina kompisar. Det är helt ofattbart hur mycket stöd och hjälp vi har fått från de vi känner.


Det är också allt detta goda som gör att vi orkar gå vidare i livet.


Jag vet att du inte vill att vi ska vara ledsna.

Jag vet att du vill att vi ska vara glada.


Man brukar säga att man skall dela glädje och sorg - som om det vore två olika saker. Men jag tror det är samma sak - bara olika sidor av samma mynt.


Därför tror jag att det är så viktigt att vi får känna glädje, när vi tänker på dig.


Jag fyller ju snart år - 30 år och några månader.(Obs! Leifs eget lilla skämt mellan honom och Marcus) Vi hade planerat att göra en resa tillsammans - bara du och jag. Men den resan hann vi aldrig göra.


Men jag tror att vi kommer att få göra en resa tillsammans - ändå.  Om ett litet tag. Jag vet att du sitter och väntar ... (och då skall vi göra något riktigt roligt, något som är lika roligt som att köra skoter).


Jag är så stolt att få vara din pappa.


Tack för allt det goda


Älskar dig


Pappa


                     

Kommentarer
Postat av: Marlene

Det var den finaste minneskväll jag varit på...jag förundras över hur ni mitt i all sorg kan vara så otroligt starka, vilka fantastiska föräldrar ni är. Jag förstår nu varför Marcus gjort sånt starkt intryck på oss då han haft er som förebilder. Många kramar från vår familj till er../Marlene

2008-03-16 @ 15:47:04
Postat av: Josefin Lindgren

Minneskvällen var nog det absolut finaste jag nånsin varit med om, men också det sorgligaste.

Ta hand om er.

2008-03-16 @ 18:25:27
Postat av: Marie Ellström Westerlund

Minnesstunden blev en fin kväll! Starka käslor, många tårar men även en del skratt i samband med det fina bildspel ni gjort!
Det var så vackert med alla ljus ute vid båthamnen och ljuslyktan ni gjort sken så fint ute på isen. Den minnesbilden kommer för alltid att finnas kvar i vårt minne. Ta hand om varandra! Kramar från Marie och HW

2008-03-16 @ 20:58:47
Postat av: sara

Har hört att minnesstunden var jättefin.
såg idag då vi körde förbi kågefjärden hur fint det var där det stod en Islykta mitt på havet.

Ta hand om er !

2008-03-16 @ 22:05:36
Postat av: Lina

Kvällen blev perfekt.
Inga ord kan förklara hur fruktansvärt ont det gör att förlora en sån underbar människa och vän som Marcus!

Tack Marcus för alla minnen, "Här finns du kvar" .

2008-03-16 @ 22:18:16
Postat av: Katrin

Tack för att vi alla fick vara med på minnesstunden den var så fin. tack för att ni delar med er så mycket av Marcus, ni har lärt oss att tillsammans är vi starkare. Tack för att alla kompisar får komma till er när dom vill och att ni sagt att ni behöver dom också. vi vet hur mycket ni tänker på hur andra mår och hur mycket det betyder för alla. Det är stort./Katrin Hans

2008-03-17 @ 10:15:47
Postat av: Emma Furberg

Tack så mycket för att vi fick dela all kärlek och själ ni lagt ned i Marcus minnesstund. Den var oförlömlig precis som Marcus. Sköt om er, ni finns i våra tankar. Kramar

2008-03-17 @ 19:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0