En båtmotor från fonden

Ni som har varit med och bidragit till Marcus minnesfond är alla delaktiga i den båtmotor som vi köpte till Reino och hans sökbåt. Han behövde en liten motor, eftersom den gamla var trasig. Vi fick tag på en av rätt modell, och bra pris (4000 kr) innan han lämnade Skellefteå. Han använde motorn när han kom till Kemi älv förra veckan, där han också hittade den man som förolyckats med sin kanot.

Såg att Lars Winnerbäck släpper en ny singel idag, Strimmor. Marcus älskade hans musik. Han hade nog varenda CD och kunde de flesta av hans texter utantill. Jag kommer alltid att se Marcus framför mig när jag hör Lars Winnerbäcks musik.


Kommentarer
Postat av: julia

Att se dig marcus framför dig när du hör lars winnerbäcks musik kan jag lova att du inte är ensam om. Marcus älskade lasse och det var han som fick mig att lyssna på honom mycket. Nu kan jag inte lyssna på en låt utan att tänka på honom. Lars winnerbäck = marcus.



Kämpa på, ni är otroliga!

2008-05-24 @ 23:16:01
URL: http://julialundqvist.blogg.se/
Postat av: i

En gång när jag och Marcus träffades, så sjöng vi himla mycket tillsammans, och då vi upptäckte att vi båda gillade Lars Winnerbäck blev det mest sånt. En speciell låt gick extra mycket på repeat för oss, och att lyssna på den idag gör så ont i mig, men känns samtidigt så bra för att det är Marcus. Han känns närmare.

Reportaget i Norran idag var jobbigt att läsa. Det tog upp något jag hela tiden försöker ignorera och inte känna. Det dära ledsna, tårarna och saknaden och allting som finns där fast att jag inte vill. Tack för det, faktiskt känns det bra. :)

Jag saknar dig Marcus, och tänker på dig varje dag. Önskar att du fanns här med oss.

2008-06-10 @ 21:00:16
Postat av: Emilias mamma

Våran Emilias kung var Lasse.I kyrkan spelade vi 2 av hans låtar-Kom ihåg mig och Kom änglar.Sommaren 2006 var hon i Piteå på hans konsert och det alla Emilias vänner och nära förknippar Lasse med det är Emilia.

2008-06-29 @ 00:32:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0