En plats att gå till

Vi brukar titta ut på Kågefjärdens vatten och tänka att här är det. Eller rättare sagt så kanske det är här. Eftersom vi inte vet säkert och kanske aldrig heller får veta.

För många som mist sina anhöriga är det viktigt med en plats att gå till. Andra bär minnena inom sig och den fysiska platsen blir mindre viktig allt eftersom tiden går. Alla är vi så olika och vi har vår fulla rätt att vara det.

Den plats vi har att gå till är havet. Havet som finns runt hela jorden. Ett hav lika fritt som Marcus själ.


En närbild på Kågefjärdens vatten, en del av havet.

Kommentarer
Postat av: Mia

Som anhörig till ett Estoniaoffer, som aldrig har hittats, har jag heller inte en grav att gå till,och bor i inlandet.Varje gång jag kommer till havet, tar jag en handfull vatten som jag kysser, och skickar en hälsning till min bror.

Kram till Er från Mia

2008-10-14 @ 22:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0