27 april

Framme på bordet ligger en bok med titeln "Inte trodde jag att Svante skulle vara död så länge!" Den är skriven av Olle Bergman som själv förlorat sin son i en bilolycka. Jag kom ihåg hur jag rös när jag läste den titeln för ca ett år sedan. Det kändes så oåterkalleligt och permanent med de orden. En otäck sanning som vi inte ville veta av.

I vår lokaltidning kommer de otäcka sanningarna alldeles för ofta. Har det alltid varit så här? Inom en dryg vecka har tre unga människor mist livet genom olyckor i vårt närområde. Skoterolycka, brand och bilolycka. Det är rubriker i tidningen men en total omkastning av tillvaron för alla som stod dessa ungdomar nära.

Livet är inte rättvist.


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Olles böcker har varit värdefulla för mig.

Tack för ditt besök hos mig och din lilla historia om fågeln.

Ha en bra dag!

Kram Gunilla

2009-04-29 @ 05:34:51
URL: http://blogg.passagen.se/pgrrr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0