29 april

För er som bor i de södra regionerna i vårt land kan vi berätta att det är vår även här. Ser att det handlar mycket om is och snö på tidigare bilder. Visserligen ligger det kvar en och annan snöhög här och där men det gäller att lägga blicken på det som känns positivt istället, t ex blommor.

Åker man mellan Umeå och Skellefteå påminner vissa sträckor om en safariresa. Massor av olika fågelarter, t ex tranor, svanar, storspovar, tofsvipor och olika gäss har kommit hit och är redo för sommaren. Det är mäktigt att se hur naturen är beredd att fortsätta med sina växlingar. Vad som än händer.


Ett vårtecken den 29 april 2009.


Kommentarer
Postat av: Tojjan

Önskar er en virvlande Valborg och en skön första maj. Gläds åt att värme och vår når er. Tänker på er, fast jag varit off ett tag. Flytt tog energi, precis som du skrev Ingrid, och nu är vi mitt upp i renovering...Men jag bär med mig er och Marcus inombords, det hoppas jag ni känner!



Många kramar!

Viktoria

2009-04-30 @ 16:35:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0