Alla hjärtans dag

Skellefteå sjuder av liv just nu. Vintervädret är lika soligt och vackert som ett vykort och den andra deltävlingen av Melodifestivalen går av stapeln här i kväll. Det är positivt för mindre städer att få större arrangemang. Det blir fart och fläkt.

Alla hjärtans dag har ingen lång tradition här i Sverige, där vinner Melodifestivalen stort. Visst är det väl ändå bra att vi fått ännu ett tillfälle att ägna tankarna åt våra nära och kära.

Jag upptäcker att när jag tänker på mina allra näraste och käraste så innebär det både dom som finns här på jorden och dom som inte längre gör det. Det är inte det viktigaste att finnas kvar på jorden när det handlar om att ha en plats i hjärtat. Den platsen finns kvar för alltid.


Marcus plats i hjärtat är lika stor nu som förut.

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag tror att Marcus finns i många hjärtan idag. Det är en jättefin bild som du har lagt in på honom. En bild som skulle kunna vara en symbol för honom, öppen, glad och med en ständig glimti ögonen. Den här underbara bilden av Marcus kommer många att se idag. Det är "Alla hjärtans dag" och jag är tacksam för leendet på bilden och stoppar det långt in i hjärtat. Kram på er alla tre!

2009-02-14 @ 16:13:20
Postat av: Carola

Skickar en jätte stor alla hjärtans kram till er. Sköt om er/C

2009-02-15 @ 20:00:48
Postat av: Tojjan

Tänkte på er i lördags när SVT visade upp Skellefteå. //Viktoria

2009-02-17 @ 19:35:50
URL: http://www.tojjan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0