Mors dag

I morgon är det mors dag. Oavsett vilket sätt man väljer att fira dagen på så går nog de allra flestas tankar till den egna mamman. Min egen mamma Maj, dog för tio år sedan i april. Jag hade förmånen att få vara med i det ögonblick hon lämnade livet, fick hålla henne i handen och på så sätt känna en stor delaktighet. Det blev en vacker stund som är fin att minnas.

Jag vill hoppas och tro att min mamma, pappa och vår älskade Marcus finns på en plats tillsammans. Att de har varandra och att de väntar på oss. Det är tankar som gör vårt liv här så mycket lättare att hantera. Jag tror dessutom att de har det väldigt bra.



En bild från ungdomstiden på min mamma Maj, Marcus mormor.

Tänd gärna ett ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Annica

Marcus är väldigt lik sin mormor på korten.....

2010-05-29 @ 22:08:11
Postat av: Ingrid

Generna från det här hållet har haft stor genomslagskraft :)

2010-05-29 @ 22:46:24
Postat av: Ingela

Så känslokittlande fint skrivet!! Stora möten hör man ofta talas om men vackra avsked lite mer sällan.

Jag hann aldrig ta avsked av min mamma. Jag har gjort det på ett annat plan och över tid. Försoning, förlåtelse och kärlek bäddar jag in minnet av mamma med!! Kraaaaaaaaaaaaam Ia

2010-05-30 @ 14:05:43
Postat av: Ingrid

Mamma är alltid mamma, vad som än händer. Det finns nog ingen människa som bara är svart eller vit i sitt inre. Gråskalan är vid och den förändras över tid. Din mamma gav dig så mycket under de lyckliga åren i hennes liv. Och du ger så mycket vidare!

Kramar!!!

2010-05-31 @ 17:15:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0