Febe-dagen i Kista

Föräldraförening Febe, en förening för oss föräldrar som förlorat barn, har haft den årligen återkommande Febe-dagen i Kista. Jag hade förmånen att få vara där. Möta andra föräldrar från hela vårt land som upplevt den svåra förlusten av ett barn. Lyssnat på en föreläsning av den norske forskaren och professorn Dagfinn Winje. Varit med om en vacker konsert med kören Järva röster och sett ljus tändas för våra saknade barn.

På samma gång som den livssituation jag befinner mig i blir påtaglig, stark, så fylls jag också av mycket ny energi bland alla andra föräldrar. Samtalen blir äkta, taket högt och vetskapen om att det finns fler än jag som vandrar en väg vi inte valt. Vi tar små steg framåt på en väg vi aldrig ville gå och det är skönt att inte gå där ensam.

Läs gärna på www.febe.net om du vill veta mer om föreningen.


Ljusen som tändes för våra älskade barn.


"Sorgen förändras men den blir inte mindre." Dagfinn Winje

Tänd gärna ett ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0