Att höra till

Tro det eller ej, men jag har varit på hockey nu ikväll. Det är SM-final där Skellefteå är ett av lagen som kämpar om segern så just nu är det lite extra hockey-feber i vår stad. Visserligen en snöplig förlust denna kväll, men underhållningen var god och publiken minst sagt entusiastisk.

Jag tittade kanske mest på den energiska heja-klacken på stå-plats. Massor av ungdomar som gav allt för att hjälpa sitt lag mot en seger. Kommer ihåg en gång för ca fyra år sedan då hela vår familj var på hockey och jag hade köpt fika till oss alla i pausen. Ringde efter Marcus och rapporterade att nu fanns läsk och kakor till honom. Han svarade att aldrig skulle han lämna sin plats i klacken och riskera att inte kunna komma tillbaka till samma perfekta plats. Vi tuggade i oss hans fika och insåg att alla försök till övertalning skulle vara överflödiga.

Under matchen tittade jag nog allra mest på killen som ledde klacken på Västra stå. Beundrade hans glöd att få med sig alla fans. Tänkte också mycket på ett klipp som Marcus kompisar lagt ut på YouTube där Marcus agerar ledare för en heja-klack då han var konfirmandledare på Gotland. Han var även då inspirerad av ovan nämnda hockeylag.

Som ungdom, och kanske även som vuxen är det viktigt att höra till. Någon har också sagt att det kan vara viktigare att höra till något än att själv förverkliga sina drömmar. Det kanske är så.

Jag tycker att du ska klicka på den här länken och lyssna på hans stämma. Det är han som är lead-singer. Här är länken: Marcus på YouTube


Skellefteå-Färjestad den 12 april 2011 med den entusiastiska heja-klacken i bakgrunden.

Tänd gärna ett digitalt ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0