Reservkraft

Just nu läser jag en bok med titeln Reservkraft skriven av Tomas Sjödin. Han beskriver hur tiden var i deras familj då två av hans söner var svårt sjuka, en sjukdom som ledde till döden. I den tillvaro familjen befann sig i fanns ändå en reservkraft som gjorde att de klarade dagarna på något sätt.

Jag lyssnar på ordet igen, reservkraft. Kraften som finns där när den vanliga kraften tagit slut. Reservdunken som gör att man kan ta sig en bit till. Ibland har jag hört människor säga att de aldrig skulle klara av att mista ett barn. Det trodde inte jag heller var möjligt. Men den fanns ändå där i det omöjliga, reservkraften som jag inte kände till.

I morgon föreläser Tomas Sjödin och Filip Fors på Sankt Olovsgården i Skellefteå. Onsdag 23 februari kl 18.00. Det kostar 100 kr att lyssna på föreläsningen och kvällens ämne är Att leva vidare - om sorg och lycka i livet. Jag tror att morgondagen kan fylla på den reservkraft vi behöver ha. För om man aldrig fyller på kan till och med reservkraften ta slut.

Välkomna till en intressant kväll!

Läs mer på den här länken 


Reservkraft - kraften vi inte visste fanns men som gör att vi tar oss ännu en bit till.

Tänd gärna ett digitalt ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hade gärna varit där med dig och lyssnat på detta intressanta!! Ja - visst kan man förundras över vad kan ta sig igenom. Saker man aldrig trodde att man skulle behöva uppleva som när man befinner sig i dem, under stundom känns hopplöst tröstlösa men så sakta sakta, en dag i taget, släpper iskylan taget och reservkraften håller värmen uppe. Men livet blir sig aldrig likt - det blir annorlunda varken sämre eller bättre men man får ett annat förhållningssätt. Livet är livet - varken mer eller mindre. Och mitt i allt detta kan man förundras över kraften i att finnas till. TACK också för den underbara grodbilden ;) Du har väl fått dikten om grodan under rubriken ge inte upp? Kraftfull Kram Ingal

2011-02-24 @ 07:02:59
Postat av: Ingrid

Det skulle varit härligt om du hade varit med och lyssnat Ingal! Det känns som jag fick så många nya tankar så de ryms knappt i huvudet. Ska försöka börja sortera, men det lär ta sin tid.



Grodorna fotade jag på Liljevalchs vårsalong förra året. Tänkte nog på dig ;)

Kramar!!

2011-02-24 @ 20:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0