Kvällen den 20 januari 2011

Det kommer dagar då man behöver få tid att stanna upp och tänka. Tid för att känna det man känner, möjlighet att få visa sin stora saknad och låta det som finns i förfluten tid synas i det liv vi lever nu. Det känns också så viktigt att få visa allt detta på ett värdigt sätt.

Det var isande kallt då vi hade samlats i klubbstugan vid småbåtshamnen för att gå ut på isen. Jag tittade på termometern i klubbstugans kök som visade -22,9 grader vid 19-tiden på kvällen. Det hade snöat flera decimeter snö i början av veckan och en kort stund funderade vi på om det överhuvudtaget var möjligt att ta sig ut till platsen där skotern hittades för tre år sedan. Vi var dock en tapper samling som inte gav upp i första taget.

Efter en kall promenad var vi framme. Leif hade tänt en eld och vi tände våra ljuslågor och skickade upp fem ljusballonger. De svävade iväg i riktning mot månen och de hade inga problem att lyfta, trots kylan.

Efter promenaden tillbaka mot hamnen smakade det gott med fika tillsammans. Småpratet kom igång efter stunden av tystnad ute på isen.

Tack alla som var med oss i tankar och handling igår!

Det var också så fint att titta in i den digitala ljusgruppen och se alla tända ljus, över 40 stycken.


Framme vid elden elden efter en promenad i -22,9 grader.


Ljuslågor som värmer i saknaden och kylan.


Robin skickar upp kvällens sista ljusballong.


En underbar bukett som Elin A skickade med blombud.


Annonsen i vår lokaltidning.

Tänd gärna ett digitalt ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Elin A

Låter som ni hade en fin minneskväll för Marcus! Vad bra att buketten kom fram som den skulle och att den var fin. Dom fick fria händer:)

Många varma kramar Elin

2011-01-21 @ 20:57:07
Postat av: Ingrid

Tänkte att du skulle få se den Elin! Kram och TACK!!

2011-01-21 @ 22:15:49
Postat av: jenna

Hej, jag har en vän som har en vän som gått bort i canser nyss. Jag vet inte hur ajg ska bete mig, säga eller göra. Han är helt annorlunda än han brukar vara, det förstår jag ju också att maninte kan vara glad som vanligt. Men jag känner mig ändå helt bortstött och värdelös, hur ska jag hålla ut och vad ska jag säga eller göra? Hade blivit så glad av lite tips... :( Hör gärna av r på min mail. Tack så jääte mycket på förhand!!

2011-01-23 @ 19:04:14
Postat av: Ingrid

Jag hör av mig Jenna, hittade din adress. Det är inte så lätt att säga vad man kan göra när en människa drabbats av sorg eftersom sorgen är så personlig. Jag tycker att du visar det viktigaste av allt: Du bryr dig om!

Ingrid

2011-01-23 @ 22:41:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0