Maj

Det föll snöflingor utanför fönstret idag. Två grader i luften och jag har frusit som sällan förr. För ett par månader sedan kändes två plusgrader som väder för kortärmat nästan. Det är nog det somriga vädret kring påsk som ställt om den inre termostaten. Vi är inställda på värme nu och bakslag känns jobbiga även om vi vet att de brukar komma så här års i vår del av landet.

Jag kan se många likheter mellan vårvädret och den långa sorgeprocess vi lever med. Det kan komma långa perioder av varma och enkla dagar och just då känns det som om livet ska fortsätta att vara så. Så kan kylan slå till, det blir obegripligt och väldigt svårt att tänka sig att livet ska fortsätta utan den man saknar så. Sedan kan värmen komma smygande igen.

Det kanske är så här sorgen är, som årstidsväxlingar innehållande plötsliga väderomslag? Lättare att bära om jag inte förväntar mig en evig sommar.


En kopp kaffe på vår stugtrappa i lördags. Ett halvår sedan vi satt där sist och en vinter som har passerat.

Tänd gärna ett digitalt ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: carre

Hej, din liknelse med väder omslag är klockren. Längtan efter nån som man saknar sååå mycket kommer då och då som ett väder omslag....

Jag tänker ofta på dig/er å tycker ni är så starka i eran saknad. Önskar att man aldrig ska behöva genomgå en sån stor förlust. Skänker massor med stärkande kramar till erå hoppas att sommaren ska ge mycket värme på kroppen och inom en:)/ kram C

2011-05-12 @ 19:14:14
Postat av: Ingrid

Tack Carola! Önskar dig också många sköna och varma dagar. Önskar också, som du, att ingen ska behöva uppleva tunga förluster. Skulle så innerligt gärna vilja att den önskan gick i uppfyllelse.

Kram till dig!!

2011-05-12 @ 22:29:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0