Tre år och fyra månader

Fyrtio månader av saknad, skrev vår dotter. Även om tiden förändrar saknaden så är vår Marcus borta just nu. Han är inte här, som vi vill att han ska vara. Det är helt enkelt fel.

Jag samtalade idag med en vän om en annan mamma som alldeles nyligen mist sin son. Det har inte ens gått två veckor sedan hennes barn rycktes bort. Minner mig tillbaka om våra egna känslor under den allra första tiden. Det gick knappt att förstå att det som hänt var verklighet, det gick nästan inte att andas. Vi känner så innerligt för den nyligen drabbade familjen. Det är en så lång vandring som väntar. Livslång.

Utomhus har nu grönskan målat in hela vårt landskap. Det planeras och diskuteras om skolavslutningar. För mitt inre blir många skolavslutningar tydliga minnesbilder. En högtidlig känsla, barnens högtid och kantad av lite spänning och klädbestyr. Jag tittar på bilden från en skolavslutning för några år sedan. Marcus slutade nian och Martina åttan. Och allt kändes så självklart.


En skolavslutning för fem år sedan då en härlig sommar väntade. Saknar dig så mycket Marcus.

Tänd gärna ett digitalt ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Christina

<3 Läser alltid vad du skriver och ni får varje dag de allra varmaste tankar från mig, även om jag inte alltid kommenterar.

Så fint kort! :)

Kram, Christina

2011-05-31 @ 19:24:31
Postat av: Ingrid

Tack Christina! Det är roligt att du kommenterar, men det är naturligtvis inget krav att man måste göra det.

Det har varit en väldigt intensiv period på mitt jobb nu ett tag, vilket får följden att jag inte så ofta hinner samla tankarna och skriva. Och det finns ju inget krav på det heller. Men det har alltid känts bra att få stunder över till reflektion och samtidigt skriva ner några ord. Det blir obalans när jobbet äter upp all ens tid. Tur att det snart är sommar!

Kram till dig!

2011-05-31 @ 21:40:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0