22 år

Det är Marcus födelsedag idag. För 22 år sedan föddes han på Skellefteå BB. Då jag vankade omkring på förlossningsavdelningen under natten innan han kom till världen, kunde jag se ut över en stad som stod i lågor. Det var inte hela staden som brann, men ett helt kvarter försvann i en eld- och rökpelare. Det är tydliga bilder även om det gått många år.

Den fina lilla gosse jag fick hålla i mina armar skulle alltid komma att påverka mitt liv. Mitt och många andras. Elden som brann den natten blev lika varm som all den kärlek han delade med sig av. På så sätt är vi väldigt lyckligt lottade. 

En av hans barndsomsvänner gav oss en tavla där det stod: "Don't cry because it's over... Smile because it happened." Orden är skrivna av Gabriel Garcia Marquez, och de stämmer så bra, även om det tog tid att kunna tänka så. Men det är vackert att nu kunna le då jag tänker på Marcus. Le och känna värmen inombords.

Inom oss är vi alltid tillsammans. Under 22 år har det varit så, och jag är övertygad om att det fortsätter.


Marcus ute i en kanot, 2007.

Tänd gärna ett digitalt ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, Ingrid det är jag oxå helt övertygad om, att vi inom oss alltid är tillsammans!

En ny sak som jag kommit på mej själv om som jag även fick nu när jag fick se fina kortet på Marcus så tänker jag att det är ett "äldre" kort. I mina tankar så stämmer inte min bild av Eric när jag tittar på foton, han är ju 23 år. Jag tror att Eric "växer" och blir äldre i min bild av honom som jag har inom mej. Där vi alltid är tllsammans <3



Många varma kramar från Småland - Mamma Cine

2012-01-11 @ 14:21:47
Postat av: Ylva

Eld är mäktigt, och kärlek också. Vilket fint citat ni fått från Marcus vänner! (och av Gabriel Garcia Marques, som vi döpte vår Gabriel efter...) Tänker på er ikväll och snart när ni har årsdag. Kram!

2012-01-11 @ 23:13:31
URL: http://minsgabbe.blogspot.com/
Postat av: Linnea

<3

2012-01-12 @ 00:05:48
Postat av: Ingrid

Cine: Tänkte på det där med att fotona inte riktigt "stämmer" längre. När Marcus kompisar var på besök, och man inte setts på ett tag så blir det tydligt att deras utseende sakta förändras. Hur skulle Marcus se ut nu? Vi får aldrig veta hur våra söners utseende skulle förändrats, men visst känns en nära samhörighet ändå. På det inre planet.

Ylva: Tänk att där fanns en länk mellan oss igen. Det är vackert namnet Gabriel. Förstår så väl att ni valde just det.

Linnea: Det var du som kom med den fina tavlan. En så omtänksam present som alltid står framme hos oss.

Kramar till er alla!

2012-01-14 @ 17:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0