7 april

Vi fick en fråga idag om vi har förändrats sedan Marcus dog. Det har säkert skett många förändringar, en del är vi medvetna om och andra inte.

Lugn och ro lockar mycket numera. Det är också många stunder när man befinner sig i egna tankar. Kanske är det också svårare att hitta fram till de där riktigt glada stunderna även om vi då och då når nästan ända fram.

Småsaker blir inte så viktiga och inte heller materiella ting som inte är nödvändiga för överlevnad. Det känns också viktigare än förr att reda upp små missförstånd innan de växer sig stora. För tänk om man skulle skiljas åt oeniga och inte ses igen, och det handlade om en småsak.

Rubriken på fredagens artikel i Norran kändes missvisande och kunde föra tankarna åt både det ena och det andra hållet. Fast nu har vi rett ut det. Det är mycket som går att rätta till, bara man talar om vad man vill.


Hörde på radio idag om de första svenska jordgubbarna i Skåne à 30 kr styck.
Här i Skellefteå dröjer det innan jordgubbsplantorna blommar. Inte mycket vi kan påverka däremot. Bilden är tagen idag den 7 april.

Kommentarer
Postat av: Rose-Marie

Skönt att det rett ut sej med Norran.Kram på er

2009-04-07 @ 21:22:48
Postat av: Tojjan

Hej i vinterlandet, från mig i vårlandet. Jordgubbar har ännu icke skådats i våra rabatter, men väl den vackra faunan av vårblommor. Häckar knoppas, fåglar kvittrar och lukten i naturen har återvänt (jag tycker nämligen inte att det luktar något på vintern).



Läste "artikeln" (mer ett referat av vad som stått på er sida!) i Norran. Jag förstår att ni regerade på texten. Bra att ni rättat till och rett ut. Undrar dock varför inte reportern tog direktkontakt med er och frågade om orsakerna till er ansökan om att få Marcus dödförklarad? Är ju inget självklart ämne att skriva ett i n t e källkontrollerat referat om. Men kanske fanns det skäl, vad vet jag.



Jag påminns om vad som är viktigt i livet när jag läser ert inlägg. Samtidigt, det är konstigt att jag ska "behöva" läsa era tankar för att komma på det. Det borde ju vara självklart att reda upp exempelvis småtjafs medan vi har chans att göra så.



Som så många gånger förut; tack för att ni delar med er av a l l t. Ni behövs! Ni gör skillnad!



I kvällningen,

kram Viktoria

2009-04-07 @ 21:39:24
URL: http://tojjan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0