Två år och elva månader

Det är så svårt att förstå att Marcus varit borta från oss så länge. Två år och elva månader. Att dagarna fortsätter att gå, årstider kommer och går, högtider kommer och passerar. Högtider som inte kan innehålla samma glädje som förut men envisas med att komma ändå. Julen kan inte innehålla samma hopp och förväntan som tidigare, men vi gör alla vårt bästa för att ge den mening ändå. Vi hjälps åt.

Igår kväll satt vi tillsammans med några av Marcus nära vänner och fikade. Pratade om livet som pågår nu och om möjligheter i framtiden för ungdomarna. Det är härligt med deras berättelser om egna lägenheter, jobb och upplevelser på resor. Jag kan inte heller låta bli att undra hur Marcus tillvaro skulle sett ut. Saknar så de berättelser han aldrig fick berätta. De skulle med all säkerhet varit många.

Något jag också är övertygad om är att han skulle jublat i förtjusning över all snö. Vilka möjligheter!


Marcus på sin snowboard i Kåbdalis vintern 2007.

Tänd gärna ett digitalt ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Emma F

Tänker alltid lite extra på er när högtiderna nalkas och beundrar er vilja att trots allt göra det bästa av situationen fastän det måste vara extra jobbigt att leva med sorg när man kanske upplever att man "förväntas" vara glad.



Jag hoppas ändå att ni känner att det inte finns något facit för när och hur ni ska hantera högtider, utan att ni tar det i er takt på ert sätt. Varma kramar & hälsa till Leif och Martina så ska jag tända ett ljus för Marcus i ljusgruppen!



2010-12-21 @ 21:15:14
Postat av: Ingrid

Du har så rätt Emma i att det inte finns något facit. Det går inte att förvänta sig att sorgen ska följa någon viss mall, lika lite som man kan kräva av sig själv att känna samma glädje som en gång fanns. Det är andra saker som jag gläds av numera, ofta ganska små detaljer, men som ändå kan ge varma och glada känslor. Det kan låta underligt detta, att sorg och glädje lever jämsides inom mig, men det är så det är.



Hoppas du får en härlig jul och ett riktigt kul nyårsfirande!



Kram till dig och din familj!!

2010-12-21 @ 22:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0