Vänners omtanke

Bilderna här nedan skulle kunna vara vilka som helst. Vi har mängder av bilder från Kåge hamn, av tända ljus marschaller eller ljuslyktor som svävar iväg. Varje gång vi är där så kommer en känsla av högtidlighet och en stor längtan efter Marcus som fattas oss så mycket. Fotona blir kanske ganska lika men var och en av dessa stunder är ändå unik. Sorgen blir inte mindre men den omformas i tidens process.

De här fotona är alldeles särskilt fina tycker vi. De är från julafton 2010 då vi befann oss i Skåne tillsammans med våra släktingar. Tankarna gick till de ljus vi tänt ute vid hamnen innan vi åkte. Brann de fortfarande? Hade de snöat över?

Under julaftonen samlades några av Marcus goda vänner och tände sina ljus för honom där ute. De skickade iväg några ljuslyktor och skickade sedan sina foton till oss. Det är så fantastiskt värmande att se detta.

Tack alla fina, underbara ungdomar!!


Marcus vänner samlas på julafton ute vid Kåge hamn.


En hälsning upp mot en blå julaftonshimmel.

Tänd gärna ett digitalt ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Elin A

Vad fint gjort av Marcus vänner på julafton. Kan tänka mig att han saknas bland dom.

Många varma kramar Elin

2010-12-28 @ 18:00:19
Postat av: Ingrid

Det var så fint av dem att åka ut dit, mitt i julfirande och allt vad det innebär. Jag hoppas att de förstår hur glada vi blir av detta.

/Ingrid

2010-12-28 @ 19:26:38
Postat av: carola

Hej, måste bara säga så härliga vänner Marcus har. Det tåras i mina ögon när jag läser sånt här...Önskar er en varm å härligt gott nytt år. Kram,/C

2010-12-29 @ 18:44:49
Postat av: Ingrid

Det tårades i mina ögon också ska du veta. Finns nog inget så äkta som unga människors sorg och sätt att vara handlingskraftiga i sin bearbetning. Det är ett stort mod att våga visa varandra sin saknad.

Gott nytt år till dig med Carola!

2010-12-29 @ 19:50:51
Postat av: Åsa

Jag tror också att en del av ungdomars fina handlingar är något som du och din familj har hjälp till att skapa. Ni pratar om Marcus och det ger ungdomarna stöd att visa sin sorg. En frukt av er klokhet och medmänsklighet i er egen sorg!

Gott Nytt År!

2010-12-31 @ 11:37:59
URL: http://maliasa-littlemiracles.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Tack Åsa för dina ord! Jag har en stark tro på att det är bra att prata om den sorg man känner. Själen får en ventil och det går lättare att andas. Jag hoppas vi har kunnat bidra till att ungdomarna hittar verktyg, de har i alla fall gett oss många användbara och kraftfulla redskap i vår vardag.

Fin blogg du skriver. Jag ska läsa mer där.

Gott Nytt År till dig och din dotter!

2010-12-31 @ 14:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0