En dröm

Det händer konstigt nog väldigt sällan att jag drömmer om Marcus. Jag vet inte om det beror på att att han finns i tankarna så ofta under dygnens vakna timmar. Kan ana att det är en anledning, har ingen annan förklaring. Jag har också hört många andra föräldrar som förlorat sina barn säga samma sak, de drömmer så sällan om sina barn.

Härom natten hände det i alla fall. Det var en kristallklar dröm där jag och han vandrade längs en strand och småpratade med varandra. Jag kom helt plötsligt på att jag glömt fråga honom hur olyckan egentligen gick till, nu när han var tillbaka. Tyckte i drömmen att jag varit så glömsk att jag inte frågat honom om det. Jag fick inget svar av honom, bara ett leende.

Uppvaknandet blir häftigt och omtumlande efter en sådan här dröm. Verkligheten och drömmen har under några sekunder mycket oklara gränser. När den hårda verkligheten åter blir tydlig kommer ändå en tacksam känsla av att fått uppleva den här stunden i en vacker dröm. Det blir en sorts lycklig känsla över ett kort och underbart möte.


Tänd gärna ett digitalt ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Helen Lundgren

Visst är det fantastiskt få träffas i en dröm och känna att det är på riktigt. Jag mötte min döda bror i en dröm, jag hade varit sjuk och han var så orolig över hur jag mådde. Den drömmen var så stark att jag grät en hel vecka när jag tänkte på drömmen.

2010-11-27 @ 12:12:30
Postat av: Ingrid

Kan tänka mig att du kommer ihåg din dröm i detalj Helen. Det blir nästan som ett möte i verkliga livet och känslorna blir starka. Önskar bara att drömmarna fick komma ännu oftare.

2010-11-27 @ 12:34:42
Postat av: carola

Jag är den som tror att man faktiskt möts i drömmar.... det var nog Marcus sätt att visa sig för dig. Han har det bra där han är å ville visa det. kramar till dig å familjen.

2010-12-02 @ 05:31:05
Postat av: Ingrid

Jag vill nog också tro att det är så Carola. Vissa drömmar blir extra tydliga och klara, som att det händer på riktigt.

Varma kramar till dig i vintermörkret!

2010-12-02 @ 16:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0