Lugn söndag och tankar på far

Det är Farsdag idag och alla tänker säkerligen på sin egen pappa, på ett eller annat sätt. Dagen kanske inte firas av alla men det är svårt att undgå att den existerar. Fars dag i min egen barndom handlade om att skriva en dikt till pappa. En tankemöda som inte alltid var den lättaste. Ganska skiftande nivå på resultatet också år från år. Inspiration kommer inte alltid på befallning.

Det är tjugosju år sedan jag träffade min egen pappa. Han lämnade jordelivet alldeles för tidigt. Jag hade velat uppleva hans humor ytterligare många år, lyssnat på hans berättelser där alla kände sig delaktiga och som fängslade oss alla. Idag kan jag tända ett ljus för honom och med ett leende titta på ett foto av honom. Något som känns varmt och viktigt.

Vår Farsdag började med en tur ut till Kågefjärden. Mudderverket låg vid kajen och det kändes lugnt och stilla med denna vilodag. De som arbetar med muddringen finns troligen hemma med sina familjer och firas eller firar sina fäder. Säkert tänker de också en och annan tanke om vad jag berättade för dem igår, att det skett en olycka i området och att det fortfarande saknas en kropp.

Vi tände nya ljus i lyktorna och betraktade ljuslågorna en stund. Det är en lycka att kunna njuta av en kort stund av lugn.


Hösten har övergått till full vinter och mudderverket ligger stilla vid kaj denna söndag.

Tänd gärna ett ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej!



Jag har läst bloggen och måste börja med att tacka för den intressanta läsningen och jag beundrar er verkligen!



Jag heter Louise Andersson, och går 3:e året på Jensen Gymnasium Södra i Stockholm. Vi håller på med projektarbete nu sista året, och jag ska tillsammans med en klasskamrat göra ett projektarbete som går ut på att förändra människors livssyn till en mer positiv sådan. Vi vill förmedla budskapet att allt kan förändras på en sekund, samt att man ska ta vara på det man har.



Min fråga till dig är nu, om du skulle vilja hjälpa oss och berätta vad du har för erfarenheter av detta och om vi skulle kunna få ta del och använda oss av det du har skrivit i bloggen. Jag skulle vara otroligt tacksam om du ville dela med dig, och vi är glada för all hjälp vi kan få.



Hör gärna av dig till min mailadress

Louiseandersson.@hotmail.com



Tack på förhand!

2010-11-15 @ 19:54:08
Postat av: Ingrid

Jag hör av mig Louise!

Ingrid

2010-11-16 @ 00:08:01
Postat av: Ingrid

Louise: Har försökt skicka ett mejl till dig men jag undrar om din adress stämmer?

Ingrid

2010-11-18 @ 19:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0