Muddring i Kågefjärden

Det är med mycket blandade känslor jag läser dagens tidning om att det pågår muddring i delar av Kågefjärden. Några hundra meter från den plats där vi hittade Marcus skoter i januari 2008. Vi vet hur dyig bottnen är där. Vi har visserligen letat många, många gånger med hjälp av finske Reino med flera. Området borde vara genomsökt men i en dyig botten kan man sjunka ner. Det finns aldrig några garantier.

Vi har full förståelse för att stugägarna har problem att komma in och ut med båtar. Förstår att de behöver göra något åt problemet genom att muddra.

Jag fick tag på den firma som arbetar med muddringsverket. Berättade vem jag var och varför jag ringde. Att jag är mamma till Marcus som förolyckades i det här området. Det var en helt ovetandes man som fick mitt samtal. Han hade inget fått veta om att det skett en olycka i fjärden och att en kropp fortfarande saknades. Han var mycket förstående, vänlig och lovade att informera alla som var inblandade i arbetet med muddring. Men varför hade ingen annan informerat honom och hans företag? Så enkelt det hade varit och så respektfullt mot dem som ska utföra muddringsarbetet. Och mot oss.

Information kan vara så oerhört betydelsefullt.


Förra helgens stämning med ljus vid kajkanten kändes fjärran. Nu muddras bottnen ute på fjärden, något som väcker helt andra känslor. (Bilden är från förra helgen).

Tänd gärna ett ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Förstår att detta väcker känslor! Tänkte på er när vi läste tidningen i morse.

Det kändes så tyst och fridfullt förra helgen när vi tände första ljuset ute vid kajen!

// Marie och HW

2010-11-14 @ 00:17:06
Postat av: Ingrid

Så fint av er att tända ljus förra helgen. Det var mycket välkomnande att mötas av en låga redan då vi kom.

Ja, det här arbetet med muddring skapar oro, helt klart. Vi förstår behovet ur stugägarnas synvinkel, men det är en jobbig känsla vad som kan hända.

Kram till er!

2010-11-14 @ 01:19:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0