Sommarens sista ros

Vi har stängt sommarstugan för säsongen. Bommat igen, tömt blomkrukor, ställt in trädgårdsmöbler, stängt av vatten mm. Det känns alltid lite vemodigt när de här sysslorna ska göras. Så länge tills nästa sommar.

Jag fick syn på en ros i full blom nere på stranden. Tyckte den var så vacker där den kämpade i vinden och mot den sjunkande temperaturen. Den blomstrar och slår ut trots att chanserna till någon längre blomning är ganska små.

Kanske är det så här jag försöker tänka. Hitta något vackert och som gör gott just nu, idag, så att tankarna får vila i det som är positivt. Positiva tankar förändrar inte situationen, ingen av de döda jag älskar kommer tillbaka, men sorgen blir så mycket lättare att bära. Det är klokt att göra det lite lättare för sig själv, om man kan.

Jag tycker att jag ser det här positiva i en ensam ros på stranden.


3 oktober 2010

Tänd gärna ett ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Ylva

Vilken vacker blomma! Tycker blommans korta och lite hopplösa blomning kan få symbolisera de som dör för tidigt. Ett väldigt vackert liv, som vi får njuta av ett tag, men alldeles för kort. Symboliken känns vemodig och fin! Kram Ylva

2010-10-03 @ 22:38:19
URL: http://minsgabbe.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Håller med dig Ylva, det känns både vemodigt men också mycket vackert.

Kram till dig!

2010-10-03 @ 23:37:26
Postat av: Anonym

Kommer ni till Kista på lördag? Det vore roligt att ses i verkligheten!

2010-10-05 @ 22:34:13
Postat av: Anonym

Du är en så otroligt klok kvinna! Kram på dig

2010-10-05 @ 22:39:39
Postat av: Ingrid

Ja, jag kommer till Kista på lördag. Ser fram emot den dagen. Det är lite svårt att titta efter varandra bara om man inte vet hur den andra ser ut :)Hoppas vi lyckas ändå.

Tack för vänliga ord också, men jag tror att klok det blir man tillsammans med andra. Där alla har sin del.

2010-10-06 @ 07:32:46
Postat av: Ylva

Vad kul! Min man är ganska lång och går med käpp, det kanske kan vara ett kännetecken! Kram.

2010-10-07 @ 22:30:14
URL: http://minsgabbe.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0