Mitt hjärta

Mitt hjärta söker efter dig i
andra människors ansikten
Det söker efter närheten i din famn
efter ömheten i dina ögon
efter värmen i dina skratt

Kunde jag finna allt som var
Du
Skulle jag skatta mig lycklig

Kunde mitt hjärta se dig
Om så bara för ett ögonblick
jag kände dina armar hålla mig hårt
Om så bara för ett ögonblick
jag mötte dina ögon
Om så bara för ett ögonblick
jag hörde dina skratt

Bara ännu en gång jag
ber

Skriven av Annett Duran och finns i hennes nya diktsamling "När själen dansar barfota".


Septemberkväll längst ut i Kågefjärden

Tänd gärna ett ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Tack Annett för det ljus du tände i vår ljusgrupp! Det lyser så varmt och starkt!

2010-09-23 @ 22:28:01
Postat av: Anonym

Hej!

Vilken fin dikt är det ok att jag skriver av den?

Hela eran sida är jättefin!

Kram!

2010-10-17 @ 12:49:52
Postat av: Ingrid

Du kan säkert skriva av den. Om du skriver den på nätet eller liknande, skriv också vem som är författare och ur vilken diktsamling den är hämtad.

Tack för dina ord om vår sida!!

Ingrid

2010-10-17 @ 17:09:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0