Vackra juli

Jag hade nog inte väntat mig de här fina sommardagarna. Trodde nog att några småkalla och ruggiga dagar väntade efter förra veckans värme. Så blev det inte, värmen och solljuset har flödat och jag har för första gången på mycket länge också kunnat njuta av att bada. Efter Marcus olycka har känslan av kallt vatten runt kroppen skapat en obehagskänsla och framkallat tankar som inte alls varit positiva. Skönt att kunna släppa den känslan idag.

Min bror och jag har rensat ut gammalt onödigt ur förråd och garderober under några dagar här i vår stuga. Det blir liksom lättare att andas då skräpet burits bort. En procedur som brukar behöva upprepas med jämna mellanrum konstigt nog. Var kommer alla grejer ifrån? Nåväl, huvudsaken man då och då kan samla kraft att ta itu med det.

I ett skåp hittade jag Marcus gamla fleecetröja. En grå och blå tröja som han bar så ofta. Jag kan inte slänga den tröjan. Kan bara hålla den mot min kind och känna hur mjuk den är. Hur mycket han älskade den och hur gärna han använde den. En enkel tröja som aldrig kan räknas som skräp. Den blir kvar.


En stilla och vacker morgon i juli.

Tänd gärna ett digitalt ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Monica

Fantastiskt fin bild !!!

2011-07-15 @ 18:37:32
Postat av: Christina

Så vackert och så obeskrivligt sorgligt när du snusar på tröjan. <3

2011-08-15 @ 18:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0