Fånga tillfället

Helt plötsligt hade vi några dagars högsommarvärme över vårt land. Från att ha stretat i blåst och kyliga vindar kändes det som om vi begett oss till Medelhavet. En termometer som pendlade mellan 29-30 grader och till det ska läggas de ljusa sommarnätterna. Underbart!

I lördags när hettan började bli på gränsen till besvärande, fast man knappt vill säga så, så hade vi lyckan att befinna oss i sommarstugan vid havet. Vi fick ut båten och åkte bland annat till den ö dit vi åkt så många gånger förr om åren. Till den fina viken "där solen aldrig går ner".

Att få sitta där en varm sommarkväll är en lycka. Att vi lyckades fånga tillfället. Den underbara lyckan över att vara där blandas med saknaden efter alla de gånger vi var där som hel familj. Det känns som om det var nyss vi satt där alla tillsammans och grillade en medhavd middag. Jag känner varje sten, kommer ihåg var han satt, kommer ihåg då han tog båten och rodde ut på det stilla vattnet. Känner en oerhörd saknad och samtidigt en ödmjuk tacksamhet över att jag har så många vackra minnesbilder.


Den 11 juni på Vågön. Samma lilla båt, samma vik och samtidigt så annorlunda.

Tänd gärna ett digitalt ljus igen i vår ljusgrupp! Klicka på  Tänd ett ljus

Kommentarer
Postat av: Mari

Ingrid ! Har sagt det förut men måste säga det igen..du är en otrolig förebild för mig. När det gäller att kunna leva o vara tacksam trots att du bär på den största sorg en människa (vad jag som mamma tror) kan ha. Hoppas att vi en dag kan få mötas IRL och ha tid att prata lite mer..än när man springer på varandra på Ica =) Kram fina vän/ Mari

2011-06-17 @ 20:07:27
URL: http://mari.burstrom.be
Postat av: Ingrid

Vi är alla förebilder för varandra Mari. Jag hoppas också vi träffas någon gång då det finns tid för en lite längre pratstund.

Kram till dig Mari!!

2011-06-18 @ 19:38:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0