Fyra år, där något alltid fattas

Den här dagen tillägnar vi våra tankar, samtal och handlingar åt vår älskade Marcus. Det är fyra år sedan han med ett leende lämnade gården på sin skoter. Lycklig i stunden, frisk och med framtidstro. Han kom aldrig hem.

Vår värld gick miste om en människa med mycket kapacitet den dagen. En ung man med god social förmåga, som hade lätt att lära, med stor emotionell kompetens och med gåvan att kunna älska andra människor. Han fick inte stanna kvar hos oss och sprida sitt ljus. Han skulle ha berikat med sitt sätt att vara.

Nu har fyra år passerat och det står klart för mig att han fortfarande ger. Det har inte tagit slut. När man möter en människa som så tydligt förändrar ens liv, tar inte detta slut bara för att det inte går att beröra varandra fysiskt längre. Vi kom tillsammans för 22 år sedan och så kommer det att fortsätta vara.

Idag ska vi ta farväl till askan från hans kropp. Det kommer att ske i kretsen av nära släktingar ute på fjärden.

Senare på kvällen, kl 18.00 är våra vänner välkomna. Vi kommer att skicka upp ljuslyktor, tända ljus och fika tillsammans i klubbstugan i Kåge hamn.

"Den vackraste stunden i livet var den när du kom"
L Winnerbäck



Älskade Marcus. Vi saknar dig så.


In memoriam, Norran den 20 januari 2012.

Tänd gärna ett digitalt ljus för Marcus idag! Klicka på Tänd ett ljus


Kommentarer
Postat av: anna-lena furberg

Det är oundvikligt att känna saknad och sorg både på Marcus födelsedag och även i dag på den dag han förolyckades, för oss nära vänner som varit under hans uppväxt. Skickar varma kramar från mig då jag jobbar i kväll men en del av familjen kommer att sluta upp med er i kväll. Jag vet att ert avsked kommer att vara fint och kanske jag ser en ljusballong från jobbet ikväll, i vart fall kommer tankarna finnas hos er. Kram.

2012-01-20 @ 10:24:34
Postat av: Mari

Jag hade ju inte förmånen att känna Marcus när han fanns här hos er. Det är genom din blogg som jag har tagit Marcus till mitt hjärta o fått en bild av den fina killen han var. Genom bloggen o Marcus så har jag ju däremot fått förmånen att möta dig Ingrid o det är jag tacksam för. Likt Er Marcus så har du en varm o vacker själ o idag går mina tankar till Marcus, dig o familjen.

Kram/Mari

2012-01-20 @ 11:24:09
URL: http://mari.burstrom.be
Postat av: carre

Tänker på er idag. Hoppas att kvällen får en fin avslutning.varma kramar till er/C

2012-01-20 @ 13:33:47
Postat av: Anna

Mina tankar går till er denna dag! Kan tyvärr inte närvara ikväll. Men jag tänker på er och hoppas att ni får en fin stund tillsammans.

2012-01-20 @ 18:28:41
Postat av: Emma F

Kan bara instämma med det som mamma skrivit ovan. Kunde tyvärr inte smita ifrån Umeå idag men tankarna finns hos er! Kramar

2012-01-20 @ 21:32:07
Postat av: Eva W

Nu har jag varit inne på bloggen flera gånger denna helg och läst ditt senaste inlägg. Det är så fantastiskt rörande och värmande skrivet. Och naturligtvis måste det vara så att dem vi mött och mist fortsätter påverka vem vi är och vad vi utvecklas till.

2012-01-22 @ 13:56:16
Postat av: Ingrid

Vi har haft en mycket fin och känslostark helg tillsammans. Kommer nog att visa några bilder från fredagen här på sidan då tid infinner sig.

Tack för era ord här! Det är så varmt och stärkande med er. Det betyder så mycket.

Kramar till er alla!

2012-01-22 @ 20:08:01
Postat av: Cornelia

du skriver så bra och så rörande. Jag fylls av både glädje och sorg när jag läser din blogg. Glädje över din fina son, sorg över att han fattas. Fyra år, en lång tid. För mig har det gått 10 månader sen och sorgen är en stor del i mitt liv just nu, kramar till dig

2012-02-15 @ 10:12:45
URL: http://www.camaria.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0